Nobletea sufletului

Loading...

11988496_10207579727678131_9202909599264484586_nEste sau poate fi interesant si util de stiut cum Cele cinci Elemente Fundamentale, numite tattva-e (precizarea e facuta pentru cei care nu sint la cursul de yoga ), care constituie caramizile de baza ale intregii Creatii Divine,anume Pamintul,Apa,Focul, Aerul si Eterul,comporta ceea ce se numeste in limbaj consacrat acestui domeniu ,adica fie o manifestare in exces a respectivului Element Fundamental, fie ca absenta sau insuficienta a unui Element Fundamental – sau mai multe simultan.

La nivel fizic,o perturbare a Elementului Pamint,combinata cu perturbarea Elementelor Apa si Foc creaza DESERTURILE .
Pertubarea Elementului Apa in exces creaza POTOPUL.

Pertubarea Elementului FOC in exces creaza INCENDIILE.
Perturbarea Elementului Aer in exces creaza URAGANE,TAIFUNURI.
Perturbarea in exces a Elementului Eter creaza,cred,anihilarea celorlalte Elemente Primordiale, pentru ca ele provin din Eter.

La nivelul simturilor, excesul MIROSULUI specific Elementului Pamint si centrului de forta Muladhara, creaza miasmele.
Excesul GUSTULUI specific Elementului Apa de pe centrul sexual creaza dezgustul, imbuibarea, suprasaturarea.
Excesul VAZULUI specific Elementului Foc de pe centrul Vointei – Manipura – creaza diferite boli de ochi mai mult sau mai putin grave, poate chiar orbirea.
Excesul PIPAITULUI sau absenta contactului afectiv specific Elementului Aer si centrului de forta Anahata creaza o multime de tulburari comportamentale, dintre care amintesc indiferenta, cinismul sau chiar ura.
Excesul SUNETULUI specific centrului Puritatii – Vishuddha – creaza surzenia sau alte boli de urechi.

La nivel psihic,adica popular spus, la nivelul sufletului, excesele unuia sau mai multor Elemente combinate dau nastere DESERTURILOR LAUNTRICE de care cei mai multi dintre noi sufera pentru un timp mai lung sau mai scurt, in conformitate cu faptele bune sau rele pe care le-am comis in trecut.

Mai multi ani la rind m-am tot comparat la modul auto-depreciativ cu cei care au avut trairi spirituale deosebit de frumoase…Mi- a trebuit mult pina sa inteleg ca ne-simtirea,opacitatea launtrica sau DESERTUL launtric, cum il numesc acum, se datora unor greseli bine definite din trecut, pe care, desi nu mi le amintesc acum, nu inseamna ca nu le-am comis, pe de o parte, iar pe de alta parte, ele ar putea fi identificate dupa un oarece efort de analiza lucida, cu perturbarea unuia sau mai multor centri de forta, implicit Elementelor Primordiale asociate acestor centri de forta. Cea mai mare perturbare sau „otrava”, cum o numesc budistii, era la mine MANIA.Teoria ofera drept cauza a Miniei, daca imi amintesc corect, TEAMA sau FRICA.

Din proprie experienta, eu cred ca Mania are drept cauza majora FRUSTRAREA ,adica neimplinirea unei nevoi sau dorinte, neimplinire repetata de multe ori si probabil in decursul mai multor vieti. Minia este o perturbare sau o „ otrava” pe Manipura,centrul Vointei, dar frustrarile sint pe toti centrii de forta.Pentru neyoghini, modul de a sublima aceasta „otrava” in „nectar „ ar fi in primul rind constientizarea ei ca atare, apoi intelegerea faptului ca daca nu ni se implinesc anumite dorinte, fie nu meritam aceasta, fie inca n-a sosit timpul potrivit pentru impilinirea lor.

A da vina pe altii ca n-avem noi parte de o implinire oarecare, nu denota decit orbire spirituala.Noi si numai noi sintem vinovati de tot ce ni se petrece.Alternativa contrara, ca poate, la o adicatelea si altii sint vinovati pentru frustrarile noastre, ar insemna ca acei altii au un control asupra vietii noastre mai mare decit vrem sa fim de acord…ori ceea ce ne controleaza vietile nostre nu sint niciodata ceilalti,ci propriile dependente sau atasamente de altii.

Orice frustrari sau suparari pe care, aparent, ni le produc altii, au drept cauza o „buba” interioara. Daca locul respectiv ar fi fost sanatos – in ghilimele – , atingerea straina n-ar fi produs nici o durere-suparare-frustrare. Acum,cita vreme traim la nivelul Egoului, cei mai multi dintre noi reactioneaza mai mult sau mai putin armonios la incercarile Destinului. insa a reactiona la rau tot cu rau denota o natura evident primitiva a respectivei fiinte umane .Daca atunci cind ni se face – aparent – o nedreptate si noi reactionam cu minie, cu resentiment , adica dizarmonios, inseamna ca noi am picat acel test spiritual.Mai concret, daca eu gresesc fata de o fiinta umana pentru ca imi bag nasul unde nu-mi fierbe oala, sa zicem ca exemplu, la mine este pacatul indiscretiei sau al indelicatetei, iar daca fiinta respectiva imi atrage atentia asupra greselii intr-o maniera plina de minie sau cu egoul ranit sau de o asemenea maniera, incit de fapt si in realitate ea imi OTRAVESTE sufletul prin reactia ei dizarmonioasa, atunci desigur ca acea fiinta nu doar a picat un test spiritual, ci a uitat esentialul, anume ca nici un rau nu se poate vindeca tot prin rau, oricare ar fi nuanta particulara a acelui rau si oricum l-am denumi.

De la DESERTURILE LAUNTRICE, prin OTRAVURILE pe care inca le mai avem de sublimat fiecare dintre noi, ajungem – daca ajungem in aceasta viata – la una dintre cele mai rare calitati umane, asemenea unei bijuterii splendide, pe care o manifesta numai fiintele cu adevarat exceptionale. Aceasta este NOBLETEA SUFLETEASCA !…Numai fiintele umane care manifesta plenar starea de NOBLETE SUFLETEASCA sint capabile sa ne atentioneze asupra greselilor noastre mai mici sau mai mari, fara sa produca rani colaterale, in ambele directii, la noi si la ele.Sigur ca , pentru asta, ele trebuie sa iubeasca neconditionat intreaga Creatie Divina, sa iubeasca INTR-ADEVAR, nu doar sa pretinda ca iubesc !…Pentru cei mai multi dintre noi acesta ramine inca un tel de indeplinit, dar faptul ca nu l-am implinit inca , nu este o scuza pentru a face pe orbii si surzii dupa ce ni s-a atras atentia asupra necesitatii indeplinirii lui.Cel mai simplu mod de actiune in acest sens ar fi ca, pentru inceput, macar sa ne prefacem ca dam dovada de NOBLETE SUFLETEASCA si apoi,dupa mai multe repetitii de acest gen, poate chiar ne vom insusi aceasta calitate definitiv.Fiindca asa cum ne-am prefacut ca iubim vieti la rind pe una sau pe alta, pe unul sau pe altul, de ce nu ne-am preface ca avem si NOBLETE SUFLETEASCA ?…Eu trag nadejde ca nimeni n-o sa fie din cale afara de ofuscat(a) ca ne-a surprins pe noi manifestind o falsa noblete sufleteasca !…Chiar daca motivul din spatele falsei nobleti sufletesti poate fi unul foarte egoist, e problema noastra, a celor care il manifestam, dar macar nu mai otravim si sufletul altuia, altora, cu resentimentele noastre.

Mai la urma,sa constientizam chiar incarcatura semantica a acestei calitati : NOBLETE SUFLETEASCA !

loading...

Este incununarea TREZIRII SUFLETULUI, ori pentru cei aflati pe o cale spirituala autentica, se stie ca mai este un singur pas pina la Revelarea Sinelui Divin Atman….Vrem, nu vrem, pe acolo trecem !…in concluzie, eu unul imi propun sa-mi trezesc NOBLETEA SUFLETEASCA in chiar aceasta clipa, iertind pe toti cei care mi-au amarit sufletul sau mi l-au otravit intentionat au ba, in aceasta viata…Ce veti face voi, e alegerea voastra, dar daca vreti sa fiti desavirsiti, precum Tatal Nostru din Ceruri, tot pe usa NOBLETII SUFLETESTI intrati, mai devreme sau mai tirziu, ca alta nu exista !

Adesea ne grabim sa-i aratam cu degetul pe ceilalti,facandu-i pe ei responsabili pentru furia noastra,pentru frustrarea noastra si pentru celelalte emotii negative.Credem cu tarie ca ei ne-au indus starea noastra negativa.Dar exista oare un alt mod de a vedea acest lucru?
Un alt mod care ne atribuie noua responsabilitatea – asa cum ne revine de fapt?Exista un proverb:”Cand aratam cu un deget spre celalalt,trei degete se indreapta spre noi!” .Aceasta ne reaminteste ca,in fiecare situatie,avem puterea de a alege.Noi alegem sa acceptam emotiile negative care apar in interiorul nostru si,de asemenea,avem libertatea de a alege emotiile pozitive si sa vedem astfel situatia intr-un mod complet diferit.
Sri Vasudeva

Sursa.

loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *