Cine sunt Eu ?! Cine esti Tu?!

12734217_1269677893047819_122107366282180164_nPentru ca voi sa intelegeti trebuie sa va explic toata structura diferitelor corpuri subtile. Individul poate fi impartit in sapte corpuri. Primul corp este cel fizic pe care il stim cu totii. Al doilea este corpul eteric, iar al treilea – care este dincolo de al doilea – este corpul astral. Al patrulea – care este dincolo de acesta – este corpul mental sau psihic, iar al cincilea – care din nou este dincolo de acesta – este corpul spiritual. Al saselea este dincolo de al cincilea si este numit corpul cosmic. Iar apoi al saptelea si ultimul este corpul numit nirvana, sharira, sau corpul nirvanic, corpul fara de corp.

O sa va ofer ceva mai multe informatii despre aceste sapte corpuri ca sa puteti sa intelegeti in intregime ce este kundalini.

In primii sapte ani de viata se creeaza doar sthula sharira – corpul fizic. Celalate corputi exista ca samanta. Au potentialul de a creste, dar sunt latente in stadiile timpuriale vietii. Nu exista o crestere intelectuala, emotionala sau a dorintelor in acesti ani. Unii oameni nu cresc niciodata dincolo de sapte ani; stagneaza la acest stadiu si nu sunt nimic mai mult decat animalele. Animalele se dezvolta doar la nivelul corpului fizic; celalate corpuri raman neatinse in ele.

In urmatorii sapte ani – deci de la sapte la paisprazece ani – se dezvolta bhawa sharira, corpul eteric. Acesti sapte ani sunt anii cresterii emotionale a individului.
De aceea maturitatea sexuala, cea mai intensa forma da emotie, este atinsa la paisprezece ani. Unii oameni stagneaza in acest stadiu. Corpurile lor fizice cresc, dar ei raman doar cu primele doua corpuri.

In a treia perioada de sapte ani, intre varstele de paisprezece si douazeci si unu de ani, se dezvolta sukshma sharira, corpul astral. In al doilea corp se dezvolta emotia, in al treilea corp se dezvolta ratiunea, gandirea si intelectul. De acea nici o curte de legi nu considera vreun copil responsabil pentru actiunile sale pana la sapte ani, pentru ca atunci copilul are doar corpul fizic. Tratam copilul in acelasi fel in care am trata un animal; nu putem sa-l consideram responsabil. Chiar daca un copil comite o crima se presupune ca a fost facuta sub ghidarea altcuiva – ca adevaratul criminal este altcineva.

Dupa ce se dezvolta al doilea corp o persoana atinge maturitatea. Dar aceasta este maturitatea sexualui. Munca naturii se termina aici si de aceea natura coopereaza cu totul la aceasta etapa. Dar in acest punct omul nu este om in adevaratul sens al cuvantului. Al treilea corp, in care se dezvolta ratiunea, intelectul si puterea gandirii, este rezultatul educatiei,civilizatiei si culturii. De aceea unei persoane i se da dreptul de a vota cand ajunge la douazeci si unu de ani. Desi aceasta este situatia in marea parte a lumii, unele tari dezbat daca sa lase pe cineva de optsprazece ani sa voteze. Acest lucru este natural, pentru ca pe masura ce omul devine din ce in ce evoluat perioada obisnuita de sapte ani pentru crestearea fiecarui corp devine din ce in ce mai scurta.

In toata lumea fetele ajung la pubertate la varste intre treisprezece si paisprezece ani. In ultimi treizeci de ani varsta pubertatii a scazut din ce in ce mai tare.
Chiar si fetele de unsprazece ani ajung la pubertate. Scaderea varstei de vot la optsprezece ani indica faptul ca omul termina acum munca a douazeci si unu de ani in optsprezece ani. In mod normal, insa, e nevoie de douazeci si unu de ani pentru cresterea celui de-al treilea corp, iar majoritatea oamenilor nu se dezvolta mai mult de atat. Cresterea lor se opreste cu dezvoltarea celui de-al treilea corp si nu mai exista niciun fel de dezvoltare de-a lungul intregii lor vieti.

Ceea ce eu numesc psihic este al patrulea corp – manas sharira. Acest corp are proprile sale experiente minunate. Acuma, o persoana al carei intelect nu este dezvoltat s-ar putea sa nu fie interesata de matematica sau sa se bucure de ea, de exemplu. Matematiaca are propriul ei farmec, si doar un Einstein poate fi absorbit de ea ca un muzician de muzica sau un pictor de culori. Pentru Einstein matematica nu era munca, ci joaca, dar intelectul trebuie sa ajunga culmea dezvoltatii sale pentru a transforma matematica in joaca.

Odata cu fiecare corp care se dezvolta ni se deschid infinite posibilitati. O persoana al carei corp eteric nu se dezvolta, care stagneaza dupa primi ani de dezvoltare, nu are niciun fel de interes in viata dincolo de mancat si baut. Deci culturile acelor civilizatii in care majoritatea indivizilor s-a devoltat doar pana la primul corp se invart cu totul in jurul papilelor lor gustative. Civilizatia in care majoritatea oamenilor s-au oprit la al doilea nivel al corpului va fi centrata pe sex.
Pesrsonalitatile lor, literatura lor, muzica lor, filmele si cartile lor, poezia si picturile lor, chiar si casele si vehiculele lor, toate isi vor avea centrul in sex – toate aceste lucruri vor fi complet umplute cu sex, cu sexualitate.

In cadrul unei civilizatii in care al treilea corp se dezvolta complet oamenii vor fi intelectuali si contemplativi. Oricand dezvoltarea celui de-al treilea corp devine foarte importanta intr-o societate sau natiune au loc multe revolutii intelectuale. In Bihar majoritatea oameniloe erau de acest calibru pe vremea lui Buddhasi Mahavira. De aceea opt indivizi de statura lor s-au nascut in mica provincie Bihar. In afara cde asta erau mii de altii la aceea vreme care erau dotati cu geniu. Aceasta era situatia Greciei pe vremea lui Socrate si a lui Platon; astfel era situatia in China pe vremea lui Lao tzu si Confucius. Ceea ce e si mai extraordinar de spus este ca toate aceste fiinte luminoase au existat intr-un interval de timp de cinci sute de ani, In acei cinci sute de ani dezvoltarea celui de-al treilea corp in om a atins apogeul. In general omul se opreste la al treilea corp, Majoritatea oamenilor nu se dezvolta dupa douazeci si unu de ani.

In al patrulea corp se petrec unele fenomene neobisnuite. Hipnotismul, telepatia, clarvederea, toate isi au potentialul in al patrulea corp. Oameni pot sa intre in contact unul cu altul fara piedici de timp sau spatiu; pot sa citeasca gandurile altuia fara sa intrebe, sau sa si proiecteze gandurile catre altii. Fara ajutor din exterior ei pot sa planteze samanta unui gand in altcineva. Pot sa calatoreasca in afara corpului; pot sa practice proiectia astrala si sa stie ca sunt diferiti de corpul fizic.

Exista multe posibilitati in al patrulea corp, dar in mod normal noi nu il dezvoltam pentru ca aici exista multe riscuri si multe amagiri. Pe masura ce lucrurile devin din ce in ce mai subtile cresc posibilitatile de aparitie a iluziei. Este dificil sa-ti dai seama daca un om a iesit din corp sau nu. Poate doar sa-si imagineze ca a iesit din corp si poate cu adevarat sa o faca – in ambele cazuri nu are alt martor decat pe sine insusi. Deci exista toatre seansele sa se autoamageasca.

Lumea care incepe in al patrulea corp este subiectiva, pe cand lumea de dinainte este obiectiva, Daca am o rupie in mana o vad eu, o vedeti voi, cincizeci de alte persoane pot sa o vada. Aceasta este o realitate comuna la care putem sa luam parte cu totii si putem cerceta daca ruia exista sau nu. Dar pe tarmul gandurilor mele voi nu puteti sa ma insotiti si nici eu nu pot sa va insotesc pe taramul gandurilor voastre. De aici incepe lumea persoanala cu toate riscurile ei; niciuna dintre regulile externe de validare nu pot fi aplicate aici. Deci adevarata lume a iluziei incepe din al patrulea corp. Toate amagirile celor trei de dinainte vor fi recunoascute usor.

Cel mai mare pericol este ca nu e necesar ca acela care inseala sa stie ca se inseala singur. Poate sa se insele fara sa-si dea seama – poate sa-i incele pe ceilati si se poate inseala si pe sine. Lucrurile sunt atat de suptile, atat de rare si personale pe acest plan incat nu exista metode de a testa validarea experientelor sale. Deci persoana nu poate sa-si dea seama daca isi imagineaza tot felul de lucruri sau daca el chiar i se intampla.

De aceea noi am incercat mereu sa salvam umanitatea de acest al patrulea corp, iar cei care au folosit acest corp au fost intodeauna calomniati si condamnati. Sute de femei au fost considereate vrajitoate si arse in Europa pentru ca au folosit facultatiile celui de-al patrulea corp. Sute de oameni care au practicat tantra au fost ucisi in India din cauza celui de-al patrulea corp. Ei stiau anumite secrete care pareau periculoase pentru fiintele umane. Stiau ce se petrece in mintea voastra; stiau unde sunt lucrurile in casa voastra fara sa fi pasit vreodata in ea. Deci tarmul celui de-al patrulea corp a fost privit ca o „arta intunecata” in toata lumea. Nimeni nu stia ce se putea intampola. Am incercat dintodeauna sa oprim progresul la al treilea corp pentru ca al patrulea a aparut dintodeauna foarte periculos.
Exista pericole dar pot sa apara si castiguri minunate. Deci in loc de oprire este nevoie de cercetare. Atunci am putea gasi cai de a testa validitatea experientelor. Acum exista instrumente stintifice, iar puterea de intelegere a omului a crescut si ea. Deci putem gasi cai la fel cu am descoperit multe ale lucruri noi in stiinta.

Si cei care mediteaza au gasit cai de a testa experientele celui de-al patrulea corp din afara, iar acum se poate demonstra daca ceea ce se petrece este adevarat sau fals. Experientele lui Kundalinii in al patrulea corp pot sa fie psihice, dar acest lucru nu le face false. Exista stari psihice autentice si stari pshice false. Cand spun ca Kundalini poate fi doar o experienta mentala nu inseamna neaparat ca este o experienta falsa. Experientele mentale pot sa fie si false si autentice. Visati ceva noaptea. Acum visul este un fapt real pentru ca s-a petercut. Dar cand va treziti dimineata s-ar putea sa va amintiti un vis pe care de fapt nu l-ati visat; totusi puteti sa insistati ca acesta este visul vostru. Atunci este un vis fals. UN om se poate trei dimineata si poate spune ca nu viseaza niciodata. Multi oameni cared ca nu viseaza. Ei viseaza – viseaza toata noaptea, iae acest lucru s-a dovedit stintifiic. Dar dimineata ei spun ca nu au visat niciodata. Deci ceea ce spun ei este absolut fals, desi ei nu-si amintesc aceasta asta. De fapt ei nu-si amintesc visele. Se intampla si opusul absolut: va amintiti vise pe care nu le-ati vistat niciodata. Si acest lucru va fi fals.

Visele nu sunt false, ele au propria lor realitate. Dar visele pot sa fie si reale si nereale. Visele reale sunt cele pe care le-ati avut cu adevarat. Problema este ca nu poti s-ti povestesti visul exact atunci cand te trezesti.Din aceasta cauza in trecut orice om care-si putea povesti visul clar si exact era foarte respectat. Este foarte, foarte dificil sa povestesti corect un vis. Succesiunea visului este una cand o visezi si una inversa cand ti-l amintesti.
Este ca un film. Atunci cand vedem un film povestea se desfasoara de la inceputul filmului. In mod similar, rola dramei visului se desfasoara intr-o directie in somn si incepe sa se desfasoare in directia opusa in stare de trezire, asa ca ne amintim ultima parte a visului intai si mergem inapoi in amintiri. Partea pe care am visat- o intai devine ultima in amintire. E exact ca si cum cineva ar incerca sa citeasca o carte de la capatul gresit; scenariul inversta ar duce doar la haos. Deci a va aminti un vis si a-l reprezenta corect este o mare arta. In general cand ne amintim un vis ne amintim si evenimente pe care nu le-am visat niciodata. Renuntam intai la omare parte din vis si mai tarziu renuntam la aproape tot.

Visele sunt un fenomen al celui de-al patrulea corp si al patrulea corp are un mare potential. Orice siddhis-uri, puteri psihice, paranormale, ar fi mentonate in textele yoga sunt atinse in acest corp. Yoga i-a atras mereu atentia celui care mediteaza sa nu fie preocupat de ele. Exista toate sansele sa o iei oe aratura aici. Chiar daca intri intr-o stare psihica de acest gen, ea nu are nicio valoare spirituala.

Deci atunci cand am spus ca kundalini e psihic, am vrut sa spun ca acesta este un fenomen al celui de-al patrulea corp. De aceea fiziologii nu pot sa-l descopere pe kundalini in corpul uman. Deci este normal ca ei sa nege existenta lui kundalini si a chakrelor si sa spuna ca sunt imaginare. Sunt aspecte ale celui de-al patrulea corp. Al patrulea corp exista, dar este foarte subtil; noi nu putem sa-l atingem. Doar corpul fizic pate sa fie atins. Dar exista puncte de corespondenta intre primul corp si al patrulea corp.

Daca am pune sapte foi de hartie una deasupra celeilate, am lua un ac si am face o gaura care sa treaca prin toate, atunci chiar daca gaura nu ajunge la prima foaie ea va avea totusi un semn care corespunde gaurilor din restul foilor. Atunci desi prima hartie nu are gaura, are punctul care corespunde direct cu gaurile de ac din celalate foi care este pusa deasupra lor. deci kundalini, chakrele si asa mai departe nu corespund propriu-zis primului corp, dar exista punctele corespunzatoare in primul corp. Deci un fiziolog nu greseste daca le neaga existenta. Chakrele si kundalini sunt in alte corpuri, dar putem gasi puncte care le corespund in corpul fizic.

Deci kundalini este energia celui de-al patrulea corp si tine de psihic. Iar atunci cand spun ca acest eveniment psihic este de doua feluri – unul adevarat si unul fals – atunci veti intelege ce vreu sa spun. Va fi fals cand este produsul imaginatie voastre, pentru ca imaginatia este si ea o caracteristica a celui de-al patrulea corp. Animalele nu au puterea imaginatiei, deci au o memorie foarte redusa a trecutului si nici o idee despre viitor. Animalele nu au parte de anxietate pentru ca anxietatea este intodeauna legata de viitor.

Animalele vad multe morti, dar nu-si imagineaza niciodata ca si ele pot muri; de aceea, ele nu se tem de moarte. Si printre oameni sunt multi care nu sunt deranjati de teama de moarte. Un astfel de om asociaza intodeauna moartea cu ceilati si nu cu sine insusi. Motivul este ca puterea imaginatieidin al patrulea corp nu i s-a dezvoltat deloc ca sa poata vedea in viitor.
Aceasta inseamna ca imaginatia poate si ea sa fie adevarata sau falsa. Adevarata imaginatie inseamna ca suntem capabil sa vedem inainte, ca putem vizualiza ceea ce inca nu s-a intamplat. Dar a ne imagina ca se va intampla ceva ce nu se poate petrece, care nu exista, este imaginatie falsa. Cand imaginatia este folosita corect devine stiinta; stiinta incepe ca simpla imaginatie.

Timp de mii de ani omul a visat sa zboare. Oamenii care au visat asa trebuie ca aveau foarte multa imaginatie. Daca omul nu a-ar fi visat niciodata sa zboare, ar fi fost imposibil ca fratii Wright sa construiasca primul avion. Ei au materializat dorinta omului de a zbura. Aceasta dorinta a durat ceva timp pentru a se forma; apoi s-au facut experiemte si in cele din urma omul a reusit sa zboare.
De aseamenea, timp de mii de ani omul a vrut sa ajunga pe luna. Intai a facut-o doar in imaginatie; incet, incet lucrurile au luat teren si acum dorinta s-a implinit. Acum, aceste produse ale imaginatiei erau autentice; adica, nu erau intr-o directie falsa. Erau pe calea unei realitati care putea fi descoperita la o data mai tarzie. Deci un om de stiinta isi imagineaza si el, si la fel face si un nebun.

Daca spun ca stiinta este imaginatie si nebunia este si ea imaginatie sa nu va ganditi ca este acelasi lucru. Un nebun isi imagineaza lucruri care nu exista si care nu au nici o legatura cu lumea fizica. Omul de siinta isi imagineaza si el; isi imagineaza lucruri care sunt in legatura directa cu lumea fizica. Chiar daca nu pare asa la inceput exista toate sansele ca ele sa fie asa in viitor.

Printre posibilitaile celui de-al patrulea corp exista intodeauna si sansa de a o lua razna. Atunci intram intr-o lume falsa. De aceea este cel mai bine daca nu avem asteptari inainte sa intram in acest corp. Acest al patrulea corp este corpul psihic. Acum, de exemplu, daca vreau sa merg la parterul acestei case trebuie sa ma uit dupa un lift sau o scara pe care sa cobor. Dar daca as vrea sa cobor in gand nu am nevoie de un lift sau de o scara. Pot sa stau chiar aici si sa cobor.

Riscul imaginatiei si gandurilor este ca nu trebuie decat sa va imaginati sau sa va ganditi si toata lumea poate sa faca asta. Mai mult, daca cineva intra pe acest taram cu asteptari si idei preconcepute, atunci imediat coboara doar in aceasta, pentru ca atunci mintea lui va fi extrem de dornica sa colaboreze. Va spune,” Vrei sa-ti terzesti kundalini? In regula! Se ridica…s-a ridicat.” Atunci veti incepe sa va imaginati cum kundalini se ridica, iar mintea va va inconjura in acest sentiment fals pana cand in cele din urma veti simti ca s-a trezit cu totul si ca chakrele sunt complet activate! Dar exista o cale de a testa validarea acestor experiente, pentru ca odata cu deschiderea fiecare chakre va aparea o schimbare distinctiva in personalitatea voastre. Nu va puteti imagina aceasta schimbare, nici nu puteti sa o concepeti de dinainte, pentru ca ea are loc in lumea materiala. Deci, de exemplu atnci cand se trezeste kundalini nu puteti sa luati substante intoxicante; este mposibil. Corpul mental este influentat foarte repede de alcool pentru ca este foarte delicat. De aceea – si veti fi surprinsi sa aflati aceasta – cand o femeie consuma alcool ea devine mai periculoasa decat barbatul care s-a imbatat. Lucrurile stau asa deoarece corpul ei mental este si mai delicat si este afectat atat de repede incat lucrurile ii scapa de sub control. De aceea femeile s-au protejat de acest risc prin anumite reguli in societate. Aceasta este o situatie in care femeile nu cautau egalitate cu barbatii, desi din pacate in ultimul timp ele incearca sa o faca. In ziua in care isi afirma egalitatea in aceasta zona si incearca sa depasasca barbatii in lumea acoolului, ea isi va face mult mai mult rau decat si-a facut vreodata un barbat cand s-a imbatat. In al patrulea corp trezirea lui kundalini nu poate fi demonstrata povestind expetienta pentru ca, dupa cum am spus inainte va puteti imagina fals trezirea si trairea lui kundalini. Ea nu poate fi judecata decat dupa trasaturile voastre fizice, daca s-a produs vreao transformare radicala in personalitatea dumneavoastra. In clipa in care energia se trezeste apar imediat si schimbarile din voi. De aceea am zi dintoadeauna: comportamentul este criteriul exterior si nu cauza interioara – este criteriu pentru ceea ce s-a intamplat in interior. Cu fiecare incercare vor incepe sa se petreaca inevitabil anumite lucruri. Atunci cand celui care mediteaza i se trezeste energia ii va fi imposibil sa ia orice fel de intoxicanti. Daca isi face poftele cu droguri si alcool sa stiti ca experientele sale sunt toate imaginare, pentru ca asa ceva este absolut imposibil.

Dupa trezirea lui kundalini tendinta catre violenta dispare complet. Nu numai ca cel care mediteaza nu comite acte de violenta, dar el nici nu are sentimente de violenta in propria fiinta. Tendinta de a comite acte de vioalenta, tendinta de a-i rani pe ceilati, nu poate exista decat cand energia vitala este latenta. In momentul in care aceasta se trezeste celalat inceteaza sa mai fie altcineva si deci nu puteti sa vreti sa-i faceti rau. Atunci nu va mai trebui sa va reprimati violenta in voi insiva pentru ca atunci nu puteti fi violenti. Daca descoperiti ca trebuie sa va reprimati sentimantul de violenta, atunci sa stiti ca nu vi s-a trezit kundalini.

Daca dupa ce vi s-au deschis ochii inca va gasiti calea cu ajutorul unui bat, atunci sa stiti ca ochi vostri sunt inca orbi, indiferent de ce ati spune – pentru ca nu ati renuntat inca la batul vostru. Prin actiunile voastre cineva din exterior poate sa-si dea seama daca puteti vedea sau nu. Batul vostru, felul in care va impiedicati si mersul instabil arata faptul ca ochii vostri nu sau deschis inca.

Deci comportamentul vostru se va schimba odata cu trezirea. Toate juramintele religioase, cum ar fi cele mahavrata – non-violenta, non-furtul, celibatul si constienta completa – vi se vor parea naturale si usoare. Atunci sa stiti ca experienta voastra este autentica.Este inca psihica dar totusi autentica. Acum puteti merge mai departe. Puteti sa mergeti inainte daca sunteti pe o cale autentica, altfel nu. Nu puteti sta pentru totdeauna in al patrulea corp deoarece nu acesta este scopul. Sunt inca alte corpuri care trebuie traversate.

Descoperim dupa cum am spus, ca foarte putini sunt capabili sa-si dezvoalte al patrulea corp. De aceea exista facatori de minuni in lumea de astazi. Daca al patrulea corp ar fi dezvoltat la toata lumea miracolele ar disparea imediat de pe pamant. Daca ar exista o societate in care dezvoltarea stagneaza la paisparazece ani, atunci cel care s-a dezvoltat putin mai departe, care poate sa adauge si sa scada, de exemplu ar fi considersat facator de minuni.

Acum o mie de ani cand cineva declara data eclipsei de soare acesta era declarat un miracol pe care doar cei foarte intelepti il puteau face. Astazi stim ca pana si o masinarie ne poate da aceasta infoarmatie. E vorba de calcule – nu e nevoie de un astronom, sau de un profet, sau de cineva foarte invatat. Un calculator poate sa dea informatii nu despre o singura eclipsa, ci despre milioane de eclipse. Poate chiar sa prezica ziua in care soarele se va raci – pentru ca toate acestea sunt calcule. Masina poate sa calculeze pornind de la datele care i se dau ca energia toatala a soarelui impartita la cantitatea de energie pe care soarele o emite in fiecare zi da numarul de ani cat va rezista soarele.
Dar toate acestea nu ne par miracole astazi pentru ca acum toti ne-am dezvoltat pana la al treilea corp. Acum o mie de ani era un miracol daca un om profetea ca anul viitor in aceasta luna, in aceasta noapte era o eclipsa de luna. Era considerat suprauman.”Miracolele” care au loc azi – farmecele magice, cenusa care cade din ramele de picturi – sunt toate fenomene normale ale celui de-al patrulea corp. Dar pentru ca noi nu stim ele ni se par un miracol.

Este ca si cum voi ati sta sub un copac, iar eu asi fi in copac si am sta de vorba. Eu vad din departare cum se apropie o caruta si va spun ca dupa o ora va veni o caruta si se va opri sub copac. Veti spune, „Esti profet? Spui tot felul de ghicitori. Nu e nici o caruta nicaieri in zona. Nu credem ce ne spui.” Dar intr-o ora caruta ajunge la copac si voi trebuie sa imi atingeti picioarele si sa spuneti, ” Maestre preaiubit, respectul nostru. Esti profet.” Diferenta este doar aceasta, ca eu stateam pe un nibel putin mai inalt decat voi – in copac – de unde caruta era vizibila cu o ora inainte sa fie vizibila pentru voi. Eu nu vorbeam despre viitor, vorbeamfoarte tare despre prezent. Dar exista o distanta de o ora intre prezentul vostru si al meu pentru ca eu sunt la un nivel mai inalt. Pentru voi caruta va ajunge in prezent dupa o ora , dar pentru mine e in prezent acum.

Cu cat un om se afla mai adanc in interiorul fiintei sale, cu atat mai mult el devine un miracol pentru cei care sunt inca pe nivele de suprafata. Atunci tot ceea ce face ni se pare miraculos pentru ca noi nu avem cum sa intelegem acele evenimente – noi nu stim care sunt legile celui de-al patrulea corp. Asa au loc magia si miracolele, ele apar cand ce-l de-al patrulea corp se dezvolta putin.
Deci daca vrem ca miracolele sa se termine in aceasta lume, degeaba o facem prin piedici tinute maselor. La fel cum i-am educat omului cel de-al patrulea corp, ca el sa poata intelege limbile si matematica, acum trebuie sa- i antrenam al patrulea corp. Toata lumea trebuie sa fie calificata corespunzator pentru ca doar atunci vor disparea miracolele; altfel intodeauna va profita cineva de pe urma situatiei. Al patrulea corp se dezvolta pana la douazeci si opt de ani – adica timp de inca sapte ani. Dar foarte putine persoane pot sa-l dezvolte catusi de putin.

Atma sharira – al cincilea corp, care este numit corpul spiritual – este foarte valoros. Daca omul creste cum trebuie de-a lungul vietii, atunci pana la treizeci si cinci de ani acest corp ar trebuie sa fie complet dezvoltat. Dar aceasta este o idee foarte indepartata deoarece chiar si al patrulea corp este dezvoltat doar la foarte putini oameni. Din cauza aceasta sufletul si alte lucruri de acest gen sunt doar subiect de discutie pentru noi; nu exista un continut in spatele cuvintelor. cand spunem atman, suflet, e doar un cuvant; nu exista nimic in spatele lui. Cand spunem perete, nu exista doar cuvantul ci si substanta din spatele cuvantului; stim ce insemna perete.

Dar nu exista inteles in spatele cuvantului atman pentru ca noi nu stim ce este, nu avem experienta sa. Acesta este al cincilea corp al nostru si putem sa patrundem in el doar daca in al patrulea corp se trezeste kundalini; altfel nu putem inca. Daca nu suntem constienti de-al patrulea corp , si al cincilea ramane necunoscut. Foarte putini oameni au descoperit al cincilea corp; ei sunt aceia pe care ii numim oameni ai religiei. Acesti oameni cred ca aceste este sfarsitul calatoriei si spun, ” Sa-l cunosti pe atman inseamna sa cunosti totul.” Dar calatoria nu s-a terminat inca. Insa acesti oameni care se opresc la al cincilea corp nega dumnezeirea. Ei spun, ” Nu exista brahman, nu exista dumnezeire; nu exista paramatman,” la fel cum acela care stagneaza la primul corp, ar nega exiestenta lui atman.
La fel cum mamterialistul spune,” Corpul este totul; cand corpul moare totul moare,” la fel omul religios declara,” Nu exista nimic dincolo de atman, atman este totul; este cea mai inalta stare de a fi.” Dar acesta este doar al cincilea corp.

Al saslea corp este brahma – sharira – corpul cosmic. Atunci cand un om evolueaza dincolo de atman, cand este pregatit sa-l piarda, el intra in al saselea corp. Daca omenirea ar creste stiintific, dezvoltarea naturala a celui de-al saselea corp, ar avea loc la patruzeci si doi de ani, iar cea a lui nirvana sharira – al saptelea corp – la patruzeci si noua de ani.

Al saptelea corp este corpul nirvanic, care nu este un corp – este o stare de lipsa de corp, o stare incorporala. Aceasta este starea ultima in care ramane doar vidul – nici macar brahman, realitatea cosmica, ci doar vidul. Nu ramane nimic, totul a disparut.
Deci cand oricine il intreaba pe Buddha, ” Ce se intampla acolo? ” el raspunde, ” Se stinge flacara.” Apoi ce se intampla?” era intrebat din nou. ” Cand flacara se pierde nu intrebati :” Unde a disparut? Unde este flacara acum? S-a pierdut, atata tot.” Cuvantul nirvana implica stigerea flacarii. Deci, spunea buddha, nirvana se intampla.

Starea de moksha este traita in al cincilea corp. Limitarile primelor patru corpuri sunt transcense si sufletul devine complet liber. Deci eliberarea este experienta celui de-al cincilea corp. Raiul si iadul apartin de al patrulea corp, iar cel care se opreste acolo le va trai. Pentru cei care se opresc la primul, al doilea, sau al treilea corp, viata dintre nastere si moarte devine totul; nu exista viata dupa moarte pentru ei. Daca o persoana merge dincolo de acesta in al patrulea corp, dupa aceasta viata traieste raiul si iadul unde sunt posibilitati infinite de fericire si suferinta.

Daca omul ajunge la al cincilea corp i se deschide usa eliberarii, iar daca ajunge la al saselea apare posiblitatea realizarii. Apoi nu se pune problema de eliberare sau ne-eliberare; el devine una cu ceea ce este. Declaratia ” Aham brahmasmi” – sunt divin – este spusa pe acest plan. Dar mai exista inca un pas,care este ultimul salt – unde nu exista niciun aham si nicun brahman, unde eu si tu sunt lucruri complet inexistente, unde exista doar nimic – unde este vid total si absolut. Aceasta este nirvana.
Acestea sunt cele sapte corpuri care se dezvolta intr-o perioada de patruzeci si noua de ani.

De aceea punctul de mijloc de cincizeci  de ani era cunoscut ca punctul de revolutie. In primi douazeci si cinci de ani persoana avea un sistem de viata. In aceasta perioada se faceau eforturi pentru a dezvolta primele patru corpuri; apoi educatia persoanei trebuia sa fie completa. Apoi persoana trebuia sa caute cel de-al cincilea, al saselea si al saptelea corp de-a lungul restului vietii sale, iar in cei douazeci si cinci de ani care urmau se astepta sa atinga al saptelea corp. De aceea, varsta de cincizeci de ani era privita ca un an crucial. In acest moment un om devenea un wanaprasth, ceea ce inseamna doar ca acum trebuia sa-si intoarca privirile catre padure – ca acum trebuie sa-si intoarca privirea de la oameni, societate si piata.

Varsta de saptezeci si cinci era inca un punct al revolutiei – cand un om era initiat in sannyas. A se intoarce spre padure inseamna a te indeparte de multimi si oameni; sannyas inseamna ca acum a sosit timpul sa se uite dincolo de ego, sa-si transceanda egoul. In padure „eu”-l va fi obligatoriu cu el chiar daca el a renuntat la tot restul, dar la varsta de saptezeci si cinnci trebuie sa renunti si la acest „eu”.
Conditiile erau de asa natura incat de-a lungul unei vieti de laic omul trebuia sa treaca prin toate cele sapte corpuri si sa si le dezvolte, iar apoi restul calatoriei devenea spontan si fericit. Daca lucrurile nu se fac asa apar dificultati pentru ca fiecare ciclu de sapte ani e legat un anumit stadiu de dezvoltare.

Daca fizicul unui copil nu creste complet in primi sapte ani de viata, el va fi mereu bolnavicios. In cel mai bun caz putem sa ne asiguram ca nu ramane bolnav – Dar nu va fi niciodata sanatos pentru ca functia de baza a sanatatii care ar fi trebuit sa se formeze in primii sapte ani a fost zguduita. Ceea ce ar fi trebuit sa devina puternic si ferm a fost perturbat – iar acesta era momentul dezvoltarii sale.
E ca atunci cand pui fundatia unei case: daca fundatiile sunt slabe va fi dificil – nu, imposibil – sa o repari odata ce ajungi la acoperis. Doar in stadiul fundatiei puteai sa pui fundatia cum trebuie. Deci in primii sapte ani corpul se dezvolta corect, daca sunt indeplinite conditiile necesare. Daca al doilea corp si emotiile nu se dezvolta complet in urmatorii sapte ani pot aparea o gramada de perversiuni sexuale. Acestea sunt foarte greu de remediat mai incolo. Deci perioada de dezvoltare pentru un anumit corp este extrem de cruciala.

In fiecare stadiu al vietii fiecare corp isi are perioada predeterminata pentru dezvoltare. S-ar putea sa existe mici diferente pe ici, pe dincolo, dar acest lucru nu e relevant. Daca un copil nu se dezvolta sexual in paisprezece ani intrega sa viata devine un lung calvar. Daca intelectul nu se dezvolta pana cand ajunge la douazeci si unu de ani sunt slabe sansele ca el sa se dezvolte mai tarziu. Pana aici suntem de acord: ne ocupam de primul corp, apoi avem grija sa timitem copilul la scoala ca sa- si dezvolte si intelectul. Dar uitam ca si corpurile ramase au si ele alocat un timp al lor care, daca este piertdut, ne creeaza mari dificultati.

Daca un om are nevoie de cincizeci de ani pentru a-si dezvolta corpul pe care ar fi trebuit sa-l dezvolte in douazeci si unu de ani este evident ca nu va avea la fel de multa forta la cincizeci de ani cum a avut la douazeci si unu, deci trebuie sa depuna mult efort. Atunci ceea ce ar fi fost mai usor de facut la douazeci si unu de ani devine lung si obositor.
O persoana de genul acesta se mai loveste de inca o dificultate: la douazeci si unu de ani era exact la usa, dar a ratat-o. Acum, in cei treizeci de ani care au urmat, a recut prin atat de multe lucruri, incat a pierdut din ochi poarte corecta. Toate cararile pe care a ratacit il fac sa nu-si mai dea seama unde era locul in care se afla la douazeci si unu de ani si care era poarta pe care atunci ar fi putut sa o deschida fara efort.

De aceea este nevoie de un context bine organizat pentru a creste copiii pana la douazeci si cinci de ani. Totul trbuie sa fie atat de bine planificat incat sa-i duca la nivelul celui de-al patrulea corp. Dupa cel de-al patrulea corp restul este simplu. Fundatiile care au fost bine puse; acum mai ramane sa creasca roadele. Copacul creste pana la al patrulea corp; fructele incep sa apara de la al cincileasi ating apogeul in al saptelea. S-ar putea sa fie nevoie sa permitem mici lipertati pe ici, pe ici, pe colo, dar ar trbui sa fim foarte atenti la fundatii. In acest sens trebuie sa mai retinem cateva lucruri. Femeia si barbatul sunt diferiti pe parcursul celor patru corpuri. De exemplu daca persoana este barbat, corpul sau fizic este cel al unui barbat. Dar al doilea corp – corpul eteric, care este in spatele corpului fizic – este feminin, pentru ca nici un pol pozitiv sau negativ nu poate exista de unul singur. Corpul barbatului si corpul femeii sunt, in termeni de electricitate, un corp pozitiv si unul negativ.
Corpul fizic al femeii este negativ; de aceea ea nu e niciodata agresiva in directia sexuala. Poate sa suporte violentele barbatului in aceasta directie, dar nu poate ea insasi sa fie violenta. Nu-i poate face rau unui barbat fara aprobarea lui. Primul corp al barbatului este pozitiv – agresiv. El poate de aceea sa-i faca ceva agresiv unei femei fara aprobarea ei; are un prim corp agresiv. Dar prin negativ nu trebuie sa intelegem zero sau absent. In termeni de electricitate negativ inseamna receptivitate, un rezervor. In corpul femeii energia, multa energie, se afla in rezerva. Dar nu este activa, este inactiva.
De aceea o femeie nu creeaza nimic. Ea nu compune poezie, nici nu face picturi marete, nici nu face cercetari stiintifice. Lucrurile stau asa pentru ca trebuie sa fii agresiv ca sa faci cercetare sau ca sa creezi. Ea nu poate decat sa astepte; de aceea ea nu poate produce decat copii.

Barbatul are un corp pozitiv, dar oriunde exista un corp pozitiv trebuie sa fie si un corp negativ in spatele lui, altfel el n-ar rezista. Amandoua sunt prezente impreuna; atunci cercul este complet. Deci al doilea corp al unui barbat este feminin, pe cand al doilea corp al unei femei este masculin.De aceea – si acesta este un fapt interesant – barbatul pare si este, in ceea ce priveste corpul fizic, foarte puternic. Dar in spatele acestei forte exterioare sta un corp feminin slab. De aceea el nu reuseste sa-si arate forta decat pe perioade de cateva momente. Pe termen lung el pierde in fata unei femei deoarece corpul din spatele corpului ei feminin slab este un corp pozitiv puternic.

De aceea puterea de a rezista a femeii, capacitatea ei de a indura, este mai mare decat ceea a unui barbat. Daca un barbat si o femeie sufera de aceeasi boala, atunci femeia poate sa o indure mai mult decat barbatul. Femeia poate sa faca copii. Daca barbatii ar trebui sa faca copii si-ar da seama ce calvar trebuie indurat. Atunci poate ca nu ar fi nevoie de planificare famailiara – pentru ca barbatul nu poate sa indure atat de multa durere atat de mult timp. Timp de un moment sau doua poate sa-si iasa din minti de furie, poate sa bata o perna, dar nu poate sa care un copil in abdomen timp de noua luni, nici sa creasca rabdator un copil ani dupa aceea.
Daca bebelusul plange toata noaptea sar sa-l stranga de gat. Nu va putea tolera zgomotul. Are o forta extraordinara, dar in spatele sau se afla un corp eteric fragil si delicat. Din aceasta cauza nu poate indura durerea sau disconfortul.
De aceea femeile se imbolnavesc mai putin decat barbatii si traiesc mai mult. De aceea ar trebui sa pastram o diferenta de cinci ani intre un baiat si o fata la casatorie, sau lumea se va umple de vaduve. Daca baiatul are douazeci de ani ar trebuii sa isi aleaga o fata de douazeci si patru sau douazeci si cinci de ani. Durata de viata a barbatului e cu patru sau cinci ani mai scurta, deci aceasta ar egala lucrurile si amandoi s- ar sincroniza unul cu celalat.

O suta saisprazece masculi la fiecare suta de femele. Diferenta de numar la momentul nasterii e de saisprazece, dar mai tarziu numarul ajunge egal. Mai multi baieti mor de tineri decat fetele. Aceasta este pentru ca ele au rezistenta mai mare care le vine de la al doilea corp masculin.
Al treilea corp al barbatului – adica cel astral – va fi din nou masculin, iar al patrulea sau cel psihic ba fi din nou feminin. Exact inversul va fi valabil la femeie. Aceasta diviziune intre barbati si femei exista doar pana la al patrulea corp; al cincilea este dincolo de sex. De aceea in clipa in care este atins atman nu mai exista masculin si feminin – dar nu pana atunci.

Mai e ceva legat de aceasta conexiune. Pentru ca fiecare barbat are un corp femeiesc in interiorul sau si fiecare femeie are un corp barbatesc in ea, daca prin coincidenta o femeie gaseste un barbat care este identic cu corpul barbatesc din ea, sau daca un barbat se casatoreste cu o femeie care este identica cu corpul femeiesc din el, doar atunci reuseste casatoria, altfel nu.
De aceea nouazeci si noua la suta din casatorii sunt ratate – pentru ca regula intrinseca a succesului nu este cunoscuta inca. Atata timp cat nu reusim sa stabilim o alianta corecta intre corpurile de energie ale celor doua persoane, casatoriile nu au cum sa reuseasca indiderent ce am face in alte directii.

Casatoriile reusite pot fi posibile daca sunt aflate detalii stiintifice absolut clare despre aceste corpuri interioare. Un baiat sau o fata care a atins punctul trezirii lui kundalini isi alege foarte usor partenerul in corect viata. Cand cunoaste complet toate corpurile din interior o persoana poate sa faca alegerea corecta din exterior. Inainte de aceasta este foarte dificil.
De aceea cei care stiau instantaneu ca un copil trebuie sa fie instruit sa-si dezvolte primele patru corpuri in primii douazeci si cinci de ani prin respectarea celibatului, brahmacharya, si apoi sa se casatoreasca – pentru ca problema se punea : cu cine sa se casatoreasca? Cu cine sa si petreaca restul vietii? Pe cine cauta? Care este barbatul pe care il cauta o anumita femeie? Ea cauta barbatul din interiorul ei. Daca din intamplare se fac legaturile corecte,atunci si barbatul si femeia sunt satisfacuti; daca nu raman nemultumiti si din ele rezulta o mie de perversiuni. Barbatul se duce atunci la o prostituata sau cauta femeia din vecini. Ananaghia lui creste zi de zi, iar suferinta creste sigur odata cu dezvoltarea intelectului sau.

Daca o persoana inceteaza sa mai creasca la paisprezece ani ea nu va mai suferi aceasta agonie, pentru ca toata suferinta incepe odata cu dezvoltarea celui de-al treilea corp. Daca doar primele doua corpuri sunt dezvoltate omul va fi satisfacut prin sex. Deci exista doua cai: ori in primii douazeci si cinci de ani, intr-o perioada de celibat, il ajutam pe copil sa se dezvolte pana la al patrulea corp, ori incurajam casatoriile intre copii. Casatoria dintre copii se petrece inainte ca intelectul sa se dezvolte, iar atunci persoana stagneaza la nivelul sexual. Atunci nu apar probleme pentru ca relatia exista doar in plan animalic. Relatia dintr-o casatorie intre copii este una pur sexuala; nu exista posibilitatea sa apara iubirea in ea.

In locuri cum e America, unde educatia a facut pasi mari si al treilea corp s-a dezvoltat complet, casatoriile se destrama. Normal ca o fac pentru ca al treilea corp se revolta in fata unui parteneriat nepotrivit. Deci apare divortul, pentru ca nu este posibil ca astfel de casatorii sa dureze prea mult.
Forma corecta de educatie este cea care dezvolta primele patru corpuri. Educatia corecta este cea care te duce la al patrulea corp. Acolo munca educatiei este completa. Nicio educatie nu te poate ajuta sa intri in al cincilea: trebuie sa mergi acolo de unul singur. Educatia corecta te poate duce usor pana la al patrulea corp. Dupa aceasta incepe cresterea celui de-al cincilea corp, care este foarte valoros si personal. Kundalini este potentialul celui de-al patrulea corp; de acea kundalini este un fenomen psihic.
Sper ca acum va e clar.

Osho

Related Post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *